Praleidau su „Stronghold Crusader: Definitive Edition“ apie 10 valandėlių. Ir ką galiu pasakyti – throwback’as į vaikystę nerealus!
Šis Stronghold’o perleidimas man kuo puikiausiai priminė tuos nuostabius vaikystės laikus, kai grįžęs iš mokyklos rašaluotomis rankomis sėsdavau prie kompiuterio kapoti crusader’io. TIk dabar jau nereikia žlibinti akimis į žemos raiškos pilis ir kareivukus, o viskas gražiai perdaryta aukštesne raiška ir sklandesnėmis animacijomis. Kaip gražu!
„Stronghold Crusader: Definitive Edition“ – tai tas pats, senas geras cruseideris, kuriame rasite ne tik visą jame buvusį turinį, bet ir visiškai naujų dalykų.
Viskas, kas buvo ankstesnėse crusaderio versijose, bus ir „Definitive Edition“ leidime. O tai yra:
- Skirmish režimas su 16 DI valdomų oponentų
- 4 vienam žaidėjui skirtos kampanijos po 5 misijas
- Trys „Crusader Trail“ kampanijos – originalioji (50 misijų), „Warchest“ (30 misijų) ir „Extreme“ (20 misijų)
- Žemėlapių redaktorius
- „Extreme“ turinys (outpostai, specialiosios galios ir unit’ų cap’as)
- Laisvo statymo (freebuild) režimas
- Tinklo režimas
Na o naująjį „Definitive Edition“ turinį sudaro:
- VIena iš labiausiai lauktų naujovių: keturi nauji žemėlapių dydžiai (didesni žemėlapiai, pagaliau!) – 500×500, 600×600, 700×700 ir 800×800 matmenų. Prieš tai didžiausi žemėlapiai buvo 400×400 matmenų.
- 4 nauji DI oponentai skirmish režime (bendras jų skaičius dabar siekia 20)
- 8 nauji Bedouin klajoklių kariniai vienetai su jiems samdyti skirtomis kareivinėmis
- 4 naujos trail’ų tipo „Sands of Time“ kampanijos (po 5, 7, 9 ir 11 misijų), kurios pagal įveiktą misijų laiką leis varžytis lyderių lentelėje su kitais žaidėjais (gaila, bet yra sukčiautojų, kurie nesąžiningai užkopia į aukščiausias vietas)
- 2 naujos vienam žaidėjui skirtos kampanijos – „The Barons’ Crusade“ ir „The Seventh Crusade“
- Kooperatyvinė (co-op) „Crusader Trail“ tipo kampanija (ją galima žaisti ir vienam su DI valdomu sąjungininku)
- QoL atnaujinimai (pvz: turguje atsirado auto buy/sell funkcija), pagerintas valdymas, klaidų ir exploit’ų pataisymai (pvz: dabar nepavyks į bokštelį sutalpinti milijono lankininkų, heh)
- Tinklo režimas nuo šiol yra integruotas ir veikia per „Steam“ platformą
Ir tai dar ne viskas. Žadama, jog sulauksime tiek DLC, tiek nemokamų atnaujinimų, kurie pridės naujų DI oponentų, kampanijų ir kitų dalykėlių. Apie visus artimiausius kūrėjų planus galite pasiskaityti čia.
Ar „Stronghold Crusader: Definitive Edition“ turi trūkumų? Taip, yra vienas dalykas, kurį norėčiau paminėti. Dėl kažkokių priežasčių skirmish režime DI valdomi oponentai dažnu atveju elgiasi labai pasyviai. Aš nežinau, galbūt aš haliucinuoju dalykus, bet jei manęs atmintis neapgauna, originaliąjame „Stronghold Crusader“ DI oponentai buvo daug aktyvesni. „Steam“ diskusijose apie tai kuriamos temos, o štai vienoje jų žaidėjai svarsto, jog tas pasyvumas galėjo atsirasti dėl to, jog buvo iš naujo perrašytas DI oponentų kodas (greičiausiai tam, kad jie gebėtų orentuotis didesniuose žemėlapiuose). Reikia tikėtis, jog kūrėjai į tai atsižvelgs ir šią problemą sutvarkys.
Apart to, „Stronghold Crusader: Definitive Edition“ yra puikus. Drąsiai jį rekomenduoju serijos gerbėjams bei mylintiems RTS’us. Rekomenduoju net ir tiems, kuriems strategijų žanras atrodo per sudėtingas (patikėkite, nieko ten sudėtingo). „Stronghold“ žaidimai visuomet buvo suprantami ir prieinami naujokams, na o pats crusaderis gali būti puiki įžanga ne tik į šią seriją, bet ir visą pelėsiais bei kerpėm apaugusį, didžiai gerbiamą RTS’ų žanrą.
„Stronghold Crusader: Definitive Edition“ galima įsigyti „Steam“ parduotuvėje už 19,99€. 2023 metais pasirodžiusį „Stronghold: Definitive Edition“ (pirmojo „Stronghold“ patobulintą versiją, kurią taip pat rekomenduoju) už 14,99€. Abu žaidimai turi „Very Positive“ vertinimus (atitinkamai 90% ir 86%).